måndag 9 april 2012

VirknålensHemlighet #122

Ägnar dagen åt virkning. Har virkat ett antal varv på den tråkigaste delen till marinmobilen, samt suttit och markerat vart 10:e varv med garnbitar så att det blir lättare att hålla reda på vart jag är, och hur långt jag har kvar.

Dessutom gör jag paus lite nu och då och tar fram måttbandet (inte ofta jag använder det till amigurumi tillverkning) för att mäta så att jag vet att det närmar sig mitt val av längd (minst 50 cm).

Har även bollat min idé med sambon (behöver hjälp med hur mobilen ska fästas i bland annat en spjälsäng) och han har förmodligen en bra idé som vi ska testa i dagarna.

*****
Har nu ca 18 cm kvar på den långa tråkiga delen av mobilen. Tror inte att dessa 18 cm kommer att virkas klar i kväll då det helt enkelt är för tråkigt att bara sitta och virka runt runt i 18 cm. Dessutom vet jag inte hur jag ska göra avslutningen än, så det gör inget att virkningen av delen går lite sakta...

Funderar på att varva med något annat virkprojekt som är halvfärdigt så att även dessa kan bli klar inom kort.

Häls. Erika

1 kommentar:

  1. Ska bli kul o se hela mobilen senare. Nu är min larv klar, resultatet finns på min hemsida :)

    SvaraRadera