måndag 16 april 2012

VirknålensHemlighet #123

Då har jag kommit hem och "landat" från Stockholmsresan som jag gjorde med min mor helgen som var (13-15 april). Jag kom faktiskt hem med lite garn (för ovanlighetens skull... not). Det blev tre nystan Kampes 8/4 i tre nyanser av grönt (551, 598 o 761). Jag tänkte att dessa vore inte allt för dumt att ha hemma då jag kommer att inreda "litens" rum i grönt (vit grund med gröna detaljer) och att jag då säkert kommer att virka en hel del till liten i form av gosiga djur, skallror med mera. (Så klart att ungen ska ha annat än gröna leksaker, men ändå...).

Någon virkning tog jag inte med mig på resan, och tur var nog det, för inte har jag haft tid, lust eller ork till att sitta med det under resan inte. Fredagen stupade jag i säng efter ett kort varmt bad för att slappna av lederna (var för övrigt på fredagen vi var ut till Ljunqvist garn vid Odelplan och handlade), lördagen var inte lika dramatisk, stupade inte riktigt i säng, men orkade inte göra många knop efter att vi kommit upp på rummet, och söndagen (igår) lade jag mig tidigt hemma då det bara var hockey på tv, vilket jag inte alls är intresserad av.

Idag ska jag däremot försöka få några maskor gjorda. Tror dock inte att det blir förrän mitt på dagen eller på eftermiddagen då jag snart ska åka in till barnmorskemottagningen och göra en glykosbelastning (tar med mig en bok som min 2-timmars underhållning). Ja känner även att jag inte har stor lust att sitta där med min virkning på morgonen, så hurtig vill jag inte känna mig...

*****
Nu återstår endast en del till min "marinmobil" och därefter är den klar. Dock är det den tråkiga delen som återstår, vilket innebär att det tar tid att få den klar.

Eftersom denna mobil blir riktigt lovande så har jag bestämt mig för att den ska ingå i min bok, och då under ett annat namn (vilket jag ännu inte tänker avslöja).

Har nu inte mycket kvar på de filurer som ska ingå i boken, så jag hoppas att jag blir klar med boken till hösten iaf, men helst tidigare. (Har ju en del annat som kräver sin del av uppmärksamheten och snart kommer det en till som kommer att ta mycket av min tid). Har fått en halv tumme upp av ett bokförlag, som jag snart vill skicka bilder till så att jag, förhoppningsvis, får en hel tumme upp och att de vill ge ut min bok.

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar