torsdag 8 september 2011

VirknålensHemlighet #064

Snacka om otålig man kan vara. Vill ha mitt paket från Clas Ohlson nu, helst nyss, men lade ju orden efter kl 22 i går så det lär ju inte komma förrän någon gång nästa vecka antar jag. Får väl helt enkelt försöka att hålla mig tills dess (finns ju inget annat alternativ iof).

Idag blir det att virka lite på en grön filur till ett projekt jag har (ett projekt av många som ni kanske förstår). Projektet är tänkt att skapa många underbara variationer av amigurumis utifrån ett enda grundmönster med varierande detaljer och delar.

Har även annat för mig som måste och borde göras så vi får se hur mycket virkat det verkligen blir idag.

**********
Har just nu stuvat om och sorterat lite garner. Det blev bättre, men inte tipp topp, tyvärr.

Insåg dock att jag har en hel mängd garnet som jag inte tänkt på att jag har. Kanske att det blir något av det senare. =)

Blev klar med den mossgröna kroppgrunden tidigare, så nu har jag börjat på en ljusbrun kroppgrund (samma mönster - olika utföranden). Sedan väntar en mängd andra i diverse färger. Sedan armar, ben, svansar och jag vet inte allt till var och en, vissa lite mer lik varandra än andra.

Det bästa med detta lilla projekt är att det går åt en del restgarnet som jag mer än gärna blir av med (de är för lite att göra något större av, och för udda för att blanda med andra färger jag har), dessutom tar alla dessa restgarner plats från andra garner som jag hellre skulle vilja förvara nära mig i min virkhörna (alla oöppnade nystan och de mer användbara garnerna ligger i kartonger på kartonger inne på kontoret istället)...

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar