onsdag 7 september 2011

VirknålensHemlighet #063

Så var det åter ett tag sedan jag skrev, och tyvärr kommer jag inte med så mycket nytt.

Dock kan jag meddela att virk-a-longen för oktobermånad är färdig virkad och fotograferad så jag kan bocka av en sak från min "att-göra"-lista.

Vidare så har jag kommit igång med mitt examensarbete så nu kommer väl lite tid att ges åt virkning framöver kan jag tänka mig, men några timmar i veckan ska jag försöka få ihop iaf.

Kvar på min lista är att virka upp gratismönstret till oktober månadsbrev och skriva klart samma månads artikel.

Därefter så får jag börja på novembers att göra lista (att göra inför november alltså), så att jag får undan lite och bara kan leverera när det verkligen blir tidskris pga ex.arbetet.

**********
Har länge varit sugen på en limpistol och har lite planer för diverse användning av en sådan, så idag sökte jag runt på nätet och fann vad jag sökte på Clas Ohlson.

Var iof till densamma för inte så länge sedan i Insjön, men hade då inte en tanke på en limpistol så jag kom tyvärr hem utan en då.

Sagt och gjort så har jag nu beställt hem en från deras internetbutik, samt några patroner extra (3 st 12-pack i svart och 1 st 12-pack i transparent), det kanske lite mer negativa var väl att det följde med en del annat också.

Bl.a en kabelskalare till sambon (de var slut när mor och jag var till Insjön), en skruvmejselsats ville han även ha. En låskolv till vårt uthus som sambon just nu rustar, samt lite trädgårds redskap i form av grässax, blomstersax, sekatör och ogräsplockare (den första och sista med långt skaft så att man slipper bocka sig i landet).

Det följde även med två 4-packs tidskriftssamlare som jag ansåg att jag är i behov av (köpte ett 4-pack när jag var till Insjön sist och de föll mig verkligen i smaken så varför inte köpa några till när man ändå shoppar...)

Det hade kunnat bli lite dyrare om den förvaringslåda jag ville ha fanns i lager, men den var restad fram till december så det var ju tur i oturen kan man kanske säga.

Kikade även på någon form av plastförvaringslåda till limpistolen med tillbehör men tror att jag nog går på DollarStore eller ÖoB istället och köper något sådant där, blir billigare det...

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar