lördag 5 februari 2011

VirknålensHemlighet #031

Började dagen med att riva upp, ungefär halva min nya filur.

Insåg efter att jag lagt i från mig virknålen i går, inte var helt nöjd, så jag beslutade mig då för att riva upp ända ner till det område jag var 100% nöjd med, men nu däremot är jag mycket mer nöjd med resultatet. Det ser mer enhetligt ut och passar nog bättre till hela helheten.

Innan jag somnade i går (i natt, var ju efter 00 när jag lade mig...) låg jag och filosoferade på virkningar och filurer och har nu en helt drös med uppslag till både filurer och till tillbehör till dessa. Ska ta och sätta mig och skissa upp samtliga jag redan nu har kommit fram till, så att de inte försvinner ur mitt lilla huvud (minnet är bra, men fruktansvärt kort i bland).

Vet inte om jag kommer att ta med projektet när vi åker till mor och far i dag, men eftersom vi ska stanna och se "Melodifestivalen" så kanske ett projekt är bra att släpa med, så att jag har något att syssla med "framför" tv:n. Det är ju bara det att det är så mycket att ta med; garn, virknål, sax, nål, stoppning, penna, block.... Ja jag kanske överdriver att det är mycket, men det är iaf saker som ska "släpas" och det är något jag brukar göra på allt för mycket....

Iaf så blir det lite mer virkning innan vi ska åka, så jag kanske blir klar, vem vet...

**********
Eftersom det var så länge sedan det visades något för er läsare, så bjuder jag här på en bild på det garn jag virkar med nu, på min lilla filur...


Conny 8/4 Svart och Vit Bomull.


Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar