fredag 4 februari 2011

VirknålensHemlighet #030

Det är inte lätt att skriva en mönsterbok, det vill jag lova, speciellt inte när man har så många idéer så att det räcker och blir över till 2-3 böcker.

Det som är svårt är att bestämma sig för vilka mönster som verkligen ska vara med i första boken. De andra kan ju vänta, men de har lika bråttom de, om inte än mer bråttomt än de som verkligen utsetts till bok ett.

Just nu virkar jag på en liten filur, som kommer att ligga till grund för en hel bok helt själv, eller ja, det är ett grundmönster, som kommer att ha många variationer och tillbehör, så att det kommer att räcka till en helt egen bok. Bra, visst, men det är liksom mer spännande att virka upp mönstret nu när jag ändå har det i fingrarna och huvudet. Synd på de som energin egentligen borde läggas på.

Har en vecka "ledigt" nu där jag ska både hinna plugga och virka tills jag inte vill se vare sig det ena eller det andra (nä kanske inte riktigt så illa, men ändå).

Ja, ja. Klockan är mycket, tror jag ska ta och avrunda för dagen, och fixa mer i morgon (tar nog med mig virkningen hem till mor och far när vi åker dit och hälsar på.

**********
Det blev några varv till på min lilla filur, men nu är det dags för sängen.. Det är en dag i morgon också.

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar