söndag 6 februari 2011

VirknålensHemlighet #032

Satt i dag och kikade runt på Tradera och som många gånger förr så har jag stött på mönstret till dessa små tomtar, eller små och små är de väl egentligen inte utan de är väl ca 30 cm lång och 15-20cm bred. Jag gillar de på sätt och vis. De är enkla och mysiga.

Just dessa tomtar har jag ärvt av min farmor och farfar 2008 och jag kan minnas de långt tillbaka i min barndom där de stod i öppna spisen (som aldrig eldades i) varje jul, och jag var glad att jag fick ärva dem, de kommer faktiskt fram varje jul här hemma, och har sin bestämda plats i vårt vitrinskåp under jultiden (efter det åker de med det vanliga pyntet ner i lådan och ligger där och väntar på nästa jul. (Måste vara rätt tråkigt att vara undanstoppad större delen av året, men det kan inte hjälpas).

Vad är då tanken bakom detta inlägg, jo jag funderar på att virka egna sådana här tomtar, men efter mitt eget huvud. Visst kommer jag säkert att syna tomtarna intill grunden, men de kommer att få en total makeover och kommer att bli mer "moderna" till utseendet.

Min tanke sedan är att dessa kommer att vara klar lagomt till december i år, så att fler kan få virka dessa underbara "små" tomtar till sina juldekorationer. Frågan är dock, ska det vara gratis eller ska det kosta att få mönstret. Ja det tåls att tänka på, och är väl inte panik att fastställa, det är ju trots allt 10 månader kvar innan det närmar sig nästa jul.

Troligen kommer de att bli gratis, precis som flasktomten, dvs vara tillgänglig för alla!

**********
Förövrigt så virkar jag på och det på en mängd olika projekt, och fler blir det för idéerna verkar aldrig ta slut (vilket i sig är skönt - får ju ingen idétorka på så vis).

Jag hoppas att kunna få klart ett manus till en första bok innan året är slut, och även att den kanske kan släppas lagom till jul i år. Vi får väl alla hålla tummarna.

Häls. Erika

1 kommentar:

  1. Så fina, och lite malliga, dom ser ut. Ska du inte ta betalt om du lägger ner så mycket arbete på nytt mönster? Lycka till med bok, måste ju vara spännande att göra sin egen!

    SvaraRadera