lördag 18 september 2010

VirknålensHemlighet #002

Lördag i dag, och jag sitter just nu och fäster trådar på min bolls rundlar. Började sy fast, men insåg att det är bättre att använda en och samma garntråd för att sy fast samtliga rundlar, det är lättare att repa upp om inte annat, så nu blir det så.

Har sytt ihop rundel 1 och 2, samt fäst rundel 3, 4, 5 de andra ligger och väntar på sin tur.

*****
Nu är även rundel 3-5 fastsydd, nu återstår bara fästning av trådar på rundel 6-12, sedan kan jag sy ihop samtliga till en rund lite boll. Är dock lite osäker på hur det ska göras, men det kanske ger sig efterhand.

Får heller inte glömma att lägga i plingan när jag stoppar bollen.

*****
Har nu fästat alla trådar, på samtliga rundlar och sitter nu och försöker sy ihop min boll, men det vill inte bli nå bra. 60 maskor / 5 är mig veligt 12, men det verkar inte virkningen hålla med om, så jag vet inte hur jag ska bete mig... Suck.

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar