fredag 17 september 2010

VirknålensHemlighet #001

Fredag i dag och jag sitter och virkar på en boll.

Jag blev inspirerad av denna, men bestämde mig för att göra efter mitt eget huvud, vill ju inte sno andras mönster rakt av så att säga.

Den blir i två olika nyanser, mörk med ljusare kanter.

Har även planerat att lägga i en plinga i den, så att det är mer intressant för små barn. Denna plinga eller bjällra har jag lagt i ett sådant där innerägg till kinderäggen, som jag även gjort små hål i för att få ut mer ljud.

Förutom min boll har jag en mängd olika projekt på gång. Vättar/Tomtar, kakor, Alien, Giraff, och många fler. Planerar att göra klart en efter en nu, så att det inte blir alltför många UFOn.

Har nu bara två små rundlar kvar på bollen, sedan är det monteringsdags!

*****
Har nu virkar klart samtliga av rundlarna till bollen, nu ska det bara monteras!

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar