måndag 6 augusti 2012

VirknålensHemlighet #158

Tyvärr har det varit lite tomt på bloggfronten nu, men jag jobbar på att förbättra mig. Även om det varit tomt här så har mina händer varit alltifrån tomma. Är det inte min underbara dotter som upptar min tid så är det, tro det eller ej, virkning.

*****

Snart är det dags för augusti månads virk-a-long på sajten amigurumi.ifokus och därför arbetar jag in i det sista med den filuren som för övrigt kan bli flera olika filurer beroende på vilka val man gör. Jag funderar även på att ge denna virk-a-long på engelska här på bloggen, men jag är lite osäker där än.

*****

Förresten så gick min första 2,5mm virknål av härom kvällen, till min stora sorg. Som tur är har jag fler, och min första är ju inte helt av heller, så jag ska försöka "laga" den för att inte behöva skiljas från den (funderar på att göra ett skaft i typ fimolera eller så). Den gick "av" i virkandet av kommande virk-a-longen, så lite surt är det, men den har ju hängt med länge också (var min mors innan).

*****

Ni som läst tidigare inlägg vet även att jag håller på med diverse projekt till min dotter, och ni ska veta att de fortfarande är på gång, liksom min stora nåldyna och en massa andra projekt. Då jag har mycket på min lyra så blir det lätt att många projekt startas samtidigt och så blir det flera som blir liggandes, men förhoppningsvis kommer det att förändras framöver.

Häls.Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar