måndag 21 maj 2012

VirknålensHemlighet #147

Jag gör ju lite mer än bara virkar nu för tiden. Dvs jag skriver ner alla mina mönster. Och eftersom jag nu virkar fiskartröjor så blir det till att skriva ner alla dessa mönster. På min dator ligger just nu dessa filer. Dock är bara 9 mån komplett just nu, då de andra ska få sig en omgång när jag väl kommer så långt (ska virka dessa storlekar). Den nedersta filen kommer att utgöra framsidan för mitt häfte över dessa mönster då jag tänkt att alla ska skrivas ut dubbelsidigt (en storlek per dubbelsida) och sedan, förhoppningsvis, lamineras, och sättas samman till en spiralbok med en fin framsida. Att ha alla mönster laminerade och samlade i ett häfte skulle kännas underbart då det bara är att lägga med när man åker någonstans utan att behöva oroa sig för att det ska vattnas sönder eller rivas itu.


*****
Jag både älskar och hatar nya idéer. Skissade upp en ny idé för någon timme sedan, och vad händer då, jo den lilla virknålen och det tunna garnet åker fram och påbörjar ytterligare ett projekt. Jag tror jag blir tokig på mig själv....

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar