torsdag 10 maj 2012

VirknålensHemlighet #139

Idag orkar jag bara inte hålla mig borta från virkning. Gjorde ett uppehåll i går pga värk i händerna, men trots att det idag gör minst lika ont så kan jag inte hålla mig helt ifrån att virka. Jag har nu på morgonen virkat klart det stora antalet enkelvarv på toppen av trådrull´s nåldynan, det som ska bli lite av en överraskning för er alla, och har nu börjat på med ökningsvarv igen. Men tänkte lämna den delen för ett tag och istället försöka mig på att virka enkelvarv efter enkelvarv på den stora delen, det som ska föreställa tråden på trådrullen.

*****
Har nu virkat ca 1/3 av tråddelen och det tar rätt så lång tid att komma någon vart känns det som.

Jag vet att denna nåldyna kommer att bli överdimensionerad, men jag har ett dolt syfte med denna variant av nåldyna som kommer att synas när den är klar och fotograferas som färdig.

Har ägnat en del av dagen åt att plugga, en del till virkning och en del till att renskriva mönstret så långt som jag nu kan för denna nåldyna. Detta mönster kommer att innehålla flest bilder av mina mönster, detta då det är så mycket som är svårt att förklara i ord. (Använder mig av bilderna som även kommer upp på bloggen).

*****
Försöker virka något varv nu och då, men händerna vill inte riktigt vara med. Det har ändå blivit en hel del virkat, mer än vad jag trodde när dagen började, men långtifrån vad jag verkligen önskar. Får väl se detta som projekt som får pågå under lite längre tid helt enkelt.

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar