torsdag 5 april 2012

VirknålensHemlighet #120

Snart är huvuddelen färdigvirkad, har bara några varv på huvuddelen av huvuddelen, sedan några nödvändiga detaljer. Därefter hoppas jag att gubben kommer hem med ett VP-rör som ska agera stoppning o stadga i en av de delar som hör till mobilen, som står på tur att virkas.

*****
Sambon hemkommen med ett stycke VP-rör och gjorde mig glad.

Har nu 3 detaljer kvar på huvuddelen, sedan ska jag börja virka på den del som kommer att behöva en bit av VP-röret. Därefter är det stormontering på gång...

*****
Varvar dagens virkning med renskrivning av mönstret till den marina mobilen så att jag slipper göra det efter att allt är klart. (Dessutom behöver händerna vila från virknålen o garnet, men bara ibland).

*****
Fick som ovan nämnt hem VP-rör med sambon idag, så nu har jag börjat virka på den sista delen, trots att det fortfarande saknas 3 detaljer på huvuddelen, men jag kände att jag ville ta en paus från den och försöka komma igång med sista delen då den kommer att ta tid.

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar