måndag 12 mars 2012

VirknålensHemlighet #108

Nu har jag börjat på idén som kom till mig igår, dock arbetar jag utan all rekvisita så jag kan komma att behöva göra om lite vid en senare virkning, men jag kunde bara inte låta bli att börja på "det nya".

*****
Har nu virkat alla delar till denna nya idé, men är osäker på om det verkligen blir bra. Har fortfarande två delar att montera å så ska det ju vara ett par ögon också. Såg dock att jag sytt fast en del lite väl snett så detta blir nog bara en prov skapelse så får jag fixa det bättre på nästa helt enkelt.

Jag har skrivit ner alla delar så ett mönster kommer att komma upp här på bloggen (gratis) så fort som jag är nöjd med skapelsen och har fotograderat, renskrivit mönstret med mera.

*****
Har nu börjat på en andra filur, (samma mönster, men i ett annat utförande), ska bla kolla så att allt stämmer, samt att tanken är att det ska bli tre olika utföranden på denna idé.

Som jag nämnde nyss så blev jag inte 100% nöjd med den första, så jag hoppas det går bättre med denna.

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar