fredag 3 februari 2012

VirknålensHemlighet #097

Har faktiskt både virkat och renskrivit mönster idag, och dagen är ännu inte slut. Ska virka lite till har jag tänkt. Vill försöka få så mycket gjort på den "glömda" amigurumin som jag nu gett mig i kast med att få färdig. Önskar nästan ha den klar redan denna vecka, men det kanske är att ta i, då det är mycket annat som också ska hinnas med innan måndag.

Till veckan blir det inte mycket virkat är jag rädd då jag blivit uppbokad på jobb 4 av 5 dagar, och den femte ska jag till skolan för första gången på terminen (ska nog ta bilen ner o åka en sväng till IKEA och Köpis i Valbo innan jag ska träffa läraren, måste ju köpa den där madrassen jag verkligen vill ha till spjälisen).

Men nu ska jag nog fortsätta med lite virkning innan det blir dags för att tillaga kvällsmaten för dagen, vilken kommer att utgöras av ett, för oss, ännu obeprövat recept på kycklingpaj, som jag fastnat för i mitt bläddrande i Mitt kök för 2-3 veckor sedan.

*****
Har blivit ännu mer virkat efter maten. Sitter nu och funderar på om jag blir nöjd eller om det är något som ska ändras, läggas till eller tas bort, men det blir troligen bra till slut, när nu slut är...

Häls. Erika

1 kommentar:

  1. Renskriva mönster, usch, det värsta jag vet förutom att fästa trådar!

    SvaraRadera