lördag 7 januari 2012

VirknålensHemlighet #085

Jag har, sedan mitt tidigare inlägg funderat en hel del över det här med mönster och försäljning med mera och kommit fram till följande;

Jag, kommer, från och med nästa gratismönster uppläggning här på bloggen, att skriva om alla gratismönster och göra dem till just gratismönster, där du som laddar ner mönstret kommer att få tillåtelse att sälja de färdiga alstren som du virkar efter mina graismönster. Detta kommer dock bara att gälla MINA gratismönster, och du måste fortfarande rätta dig efter varje mönsterskapares regler för dennes mönster. Jag väljer att göra dessa mönster helt gratis och lite mer fria för att jag vill ge alla virkare något, ungefär som en försenad julklapp kan vi väl säga.
Du får däremot inte sälja själva mönstret, utan det ska vara just gratis.

Jag hoppas att detta kommer att uppskattas, och som sagt, alla mönster kommer att skrivas om och läggas upp på nytt från och med nästa gratismönster som kommer upp på bloggen (vilket blir i mars/april) någon gång, men de mönster som redan nu ligger uppe (på Ravelry) har du nu min tillåtelse att virka och sälja färdiga figurer efter.

Häls. Erika

1 kommentar:

  1. Så generöst av dig att bjuda ut dina mönster gratis men framförallt att alstren får säljas av dem som virkar. Tack! (säger jag som gillar amigurumi men inte riktigt har tålamodet)

    SvaraRadera