tisdag 3 januari 2012

VirknålensHemlighet #081

Har kli i fingrarna. Jag vill organisera här hemma bland mina garner och bland lite annat. Men till det behöver jag plastlådor med lock och de får jag inte hem förrän på torsdag när jag och mor ska ner till Ikea för lite mor och dotter shopping så här i mellandagarna.

Tanken är att "klädkammaren" innanför sovrummet ska bli ett organiserat förråd, där bla mina garner, julsaker och annat ska få plats på ett snyggt och organiserat sätt. Men som sagt, till det behöver jag plastlådor med lock, så jag får vackert vänta tills fredag som tidigast att börja med mitt organiserande.

När det är klart, så ska jag ta en rensning på gammal kurslitteratur som jag inte kommer att ha användning av i framtiden, och lägga upp den på kurslitteratur.se för att försöka få igen några kronor. Sedan ska allt annat rensas för att säljas eller kastas, eller stuvas undan. Tanken är att det ska bli organiserat och strukturerat här hemma innan bebis kommer.

Apropå bebis så ska även dennes rum och lekrum även fixas innan h*n tittar ut så det är en del som ska göras här hemma under våren, men det är kul också. Huvudsaken är att jag hinner med att bli klar med skolan också, och dessutom hinner virka det jag vill och har planerat...

*****
Man kan väl säga att jag i dag har gjort klart ca 1/3 av mars månads virk-a-long, så nu återstår bara 2/3...

Häls. Erika

1 kommentar: