söndag 13 mars 2011

VirknålensHemlighet #045

Boken - en uppdatering

Ägnade lite av dagen i går och har lite av morgonen i dag åt att virka på en omarbetad utgåva av min groda. Jag var inte riktigt nöjd med honom från början, men jag tror att han kommer att bli än mer sötare och än mer attraktiv som han blir nu.

Mitt mål är att alla min ´gurumis ska kunna göras utan användning av säkerhetsögon, så att de kan vara helt barnsäkra, men att de (vissa) kommer att passa med säkerhetsögon också.

Jag har en tanke att ha enskilda beskrivningar på hur jag virkar ögon av diverse utföranden så att du som virkare själv kan välja ögon efter eget önskemål och behov.

Grodan är dock en sådan som inte kommer att ha säkerhetsögon, för det passar helt enkelt inte på den omarbetade utgåvan.


Bokförlag - en fundering

Jag har kikat runt lite på nätet och hittat ett bokförlag som jag är intresserad av att "anlita", hoppas bara att de sedan är lika intresserad av mig och min bok. Vilken det är vill jag ännu inte avslöja, men jag kan säga, att mig veterligen, så har de inte gett ut någon amigurumi-mönsterbok tidigare.


Virk-a-long, Påskspecial #2, Mars 2011, på amigurumi.ifokus.se

Jag har som tanke att virka klart mönstret för påskspecial #2 av virk-a-longer på amigurumi.ifokus.se under veckan, för på måndag är det dags för del 1 är det tänkt.

Även denna gång kommer instruktionsvideos att finnas på vissa delar, dessa kommer att presenteras i aktuell tråd. Jag hoppas att ni är många som vill haka på denna gång.

Tänkte förövrigt visa slutresultatet innan vi börjar denna gång, bara för att variera.


Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar