tisdag 5 augusti 2014

Gratis mönster: Pulsvärmare / Handledsvärmare

I en Facebook-grupp jag är medlem i (Virka mera) bad en mor och hjälp å sin dotters vägnar som ville starta en insamling för "Min stora dag". Då denna flicka har fått diagnosen reumatism vill hon och hennes föräldrar göra något för barn med dessa eländiga besvär och vi som kan och vill får därmed virka eller sticka pulsvärmare/handledsvärmare till barn med samma besvär som denna flicka.

Många vill hjälpa till, men då det saknas mönster att virka ifrån så har jag nu de två senaste dagarna satt mig ner och skapat 3 mönster, ett par i vardera storlek om 4-6 år, 6-8 år och 8-10 år som jag nu kommer att dela med mig av GRATIS för alla som vill att virka efter.

Naturligtvis får du virka efter dessa mönster för andra behov än detta projekt. Tänk bara på att mönstret är mitt i grunden och att jag har delat med mig av det GRATIS till er som önskar ta del av det. Du får virka hur många pulsvärmare/handledsvärmare efter detta mönster som du själv önskar och du får naturligtvis även sälja dina alster gjorda efter detta mönster. Jag vill dock be dig att ej sälja dessa färdiga alster på internetsajter eller liknande, däremot går det bra att sälja på ex. hantverksmässor med mera. Kom bara ihåg vart ifrån du fått mönstret och var snäll och hänvisa tillbaka till mig och mitt mönster.


Klicka på bilden ovan eller HÄR så kommer du till mönstret. (skrivet i PDF-format)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar