tisdag 30 april 2013

VirknålensHemlighet #193

Lina, vår dotter, föddes i vecka 34+4 vid Hudiksvalls sjukhus för snart 1 år sedan och tiden där var svår för oss, inte nog med att trollet föddes för tidigt så hade hon även lite mer i "ryggsäcken" när hon anlände.

Hon föddes med dubbesidig gråstarr, en passage mellan luft och matstrupe som gjorde att mat hamnade i lungorna samt att hon hade Down syndrom. De två förstnämnda går att åtgärda, vilket även är gjort men det sistnämnda är något hon och vi får leva med, en extra liten kromosom.

Personalen på Neonatalavdelningen var underbar, en stor eloge till dem som gjorde våra dagar lite lättare. I och med det underbara bemötandet vi fick i Hudiksvall i och med vår vistelse där, är det självklart att jag vill virka några Bläckfiskar och lämna dit till Neonatalavdelningen.

Än har inget klartecken från sjukhusets sida getts, men om jag börjar nu så har jag några att skicka när så väl klartecknet kommer. Skulle det bli ett nej från sjukhuset så skickar jag dessa bläckisar till ett annat sjukhus bara, men det hade varit trevligt att låta dessa komma till "vårt" sjukhus.



Här har vi "min" första lilla bläckis under uppvirkning. Virkar med Pigan, ett garn som passar virknål 3 samt består av 100 % bomull och är tvättbart i 60 grader, helt enligt kraven för insamlingen.

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar