måndag 24 december 2012

VirknålensHemlighet #182

GOD JUL på er alla

Här hemma har julstöket lagt sig och vi båda vuxna pustar ut i soffan/fåtöljen medan dottern sover sött.

Ägnar julaftonskvällen åt att virka några (hittills en?!?) snöflinga, min första gav jag bort till min älskade mor i julklapp då hon älskar allt jag virkar *ler*



Tanken är att virka några inför nästa års julmarknader, dessa gör jag med en "inbyggd" upphängning, dvs på min 5:e spets på sista varvet av framsidan virkar jag enligt följande;

3fm i lmb, 3lm, 1st, 25lm, 1sm i första lm, 1st, 3lm, 3fm i lmb

för att sedan fortsätta som vanligt på de sista 4 spetsarna.

** fet stil = förändringen

Vill du virka min snöflinga är du välkommen att ladda ner mönstret från Ravelry.
Tänk på att Du INTE har tillåtelse att sälja varken mönster eller färdiga snöflingor (gjorda efter detta mönster).

*****
If you want a chans to hang your snowflake, you may want to try this on the last lap on the front piece on your 5th point;

3sc around ch3, ch3, 1dst, ch25, 1dst, ch3, 3sc around ch3

continue on by the original pattern on the last 4 points.

** bold text = change

Do you want to crochet your own snowflake, you may download the pattern from Ravelry.
Remember that you DO NOT have permission to sell either patterns or finished snowflakes (made for this pattern).

Häls. Erika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar