tisdag 28 augusti 2012

VirknålensHemlighet #164

Virkar som bekant på en Hälge efter Lubbsens mönster. Jag är en av hennes testvirkare och det är jätte roligt. Har hittills fått kroppen klar, ska snart ge mig i kast med huvudet och resten av delarna.

Hoppas också att Jenny (Lubbsen) blir glad över alla kommentarer, förslag och tips jag kommer med under arbetets gång. Jenny är jätte duktig, men som så många gånger när man skriver ner mönster så kan fel smyga in, så har det gjort för mig ett otal gånger. Speciellt när man först skriver kladdar för hand och sedan ska renskriva på datorn då har vissa delar av mönstret tendens att försvinna. Som tur är så spar jag ju alla papper tills jag är säker på att allt är rätt...

I dag ska jag som sagt försöka få klar Hälges huvud och kanske till och med ett par armar eller ben, vem vet vad jag hinner med i dag. (Allt beror ju på hur dottern mår, om hon är trött eller pigg i dag).

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar