lördag 18 augusti 2012

VirknålensHemlighet #161

Leker vidare med garner i den mån jag hinner, dottern går ju trots allt i första hand.

Många projekt har jag dock på gång och lite jobbigt är det att veta att fler och fler ligger ofärdiga, men så är det när kreativiteten är på topp, då vill man virka, virka o virka o man glömmer egentligen bort alla pågående projekt som egentligen borde avslutas innan nya påbörjas, men så är det.

Bara för att ni ska få en uppfattning om hur mycket som ligger så kommer här en del av min påbörjade lista (de mönster som ska vara med i min bok listas dock inte).

  • Virknål
  • Julgran
  • Luciatåg (Lucia, Tärna, Stjärngosse, Tomte, Pepparkaksgubbe o ev.Julbock o Julgris)
  • Docka (till dottern)
  • Trasgroda (till dottern)
  • Trådrullsnåldynan
  • Fiskartröja
  • Mobil (till dotterns rum)
  • Fjärilsdekorationer (till dotterns rum)
Detta är som sagt bara en del av alla projekt som är på gång, vissa kommer jag säkert att dela med av mönstret gratis på o andra kommer att delas med för en slant, samt några kommer att hållas för mig själv (tyvärr).

Jag har som mål att färdigställa bokens mönster i år, samt göra klart dotterns mobil samt mitt luciatåg o julgran (skulle ju vara bra att få klart till julen), men vi får se hur tiden räcker till, ska ju också studera under hösten (om o när dottern tillåter, men pappan blir väl hemma lite mer så då ges jag lite mer studietid).

**********

Tänkte bjuda på en liten smygtitt på upplägget på min bok, dock utan att visa för mycket...

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar