torsdag 17 maj 2012

VirknålensHemlighet #143

Har ett nytt projekt på gång, och denna gång är det, tro det eller ej, inget jag virkar i 8/4. Jag virkar just nu en fiskartröja i Skotte (akryl) till "liten". Virkar just nu en 2 mån storlek, men ska även göra en 4 mån.


Färdiga delar; Bakstycke, Framstycke, Ärm 1.
Ärm 2 under uppvirkning...

*****
Börjat monteringen och vad inser jag då när båda ärmarna är dit sydda, jo att den ena blivit fast sydd på fel sida, alltså av den aviga o räta sidan. Nu måste jag försöka riva upp monteringen vilket är svårt då jag inte hittar änden på tråden...

*****
Jag lyckades lösa monteringsmissen och nu har jag bara ärmarnas långsidor samt tröjans sidor kvar att sy samman, därefter är det lite virkning i form av en halskant som ska till, därefter är tröjan färdig.


*****
Och så var tröjan klar.


Garn i Skotte;
100g oblekt (10)
25g av vardera brun/beige (751) o grå (837)

Häls. Erika

1 kommentar: