onsdag 2 maj 2012

VirknålensHemlighet #133

Ja e så glad. Idag kom mitt efterlängtade garn. Trodde dock inte det skulle dimpa ner i lådan, men till min förvåning så var det just det som det gjorde.

Det blev 4 nystan av Järbo 8/4 32965 Grön ombré och 6 nystan av Järbo 8/4 32038 Orange. Tyvärr anser jag att den oranga var en liten aning för mörk, ville ha en lite ljusare näbbfärg, men denna duger rätt bra ändå.

Jag funderar dock på om alla garntillverkare har sitt eget mått på vad 8/4 står för, och att de även ändrar detta när de själv känner för det. Har köpt av Järbo förr, men det var många år sedan, och då var inte garnet så här tunt, eller?!?

Jaja, garnet har iaf kommit så nu blir det ju ett projekt till som vill sättas igång då jag nu har material till det... Tänk att man aldrig kan lugna ner sig och ta en sak i taget...



Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar