söndag 25 mars 2012

VirknålensHemlighet #113

Våren är här, jag hoppas att den är här för att stanna o övergå till sommar och att vi slipper bakslag.

Men med våren verkar även min lust ha försvunnit. Jag känner mig nere och håglös. Vill ingenting. Jag har även märkt något som gör mig mer nedstämd men som jag hoppas kommer att vända snart.

Får se om händerna vill jaga fatt i någon virkning i dag, men som det känns nu så vill jag bara lägga mig å stirra i taket utan att göra någonting alls.

Kanske man skulle googla runt lite för att få inspiration för virkning, men det brukar bara leda till ny inspiration som gör att de pågående projekten bli liggandes för att något nytt tagit dess plats, så det kanske inte är någon bra idé.

Önskar att alla mönster var klara till boken så att jag hade något att glädjas åt, o visst är väl alla mönster så gott som klara, men måste virka upp alla figurer till fotograferingen, annars blir det ju ingen rolig mönsterbok om det fattas bilder.

Kanske skulle man starta lite musik o sätta sig med virknålen i handen för att se vad som händer. Jag kanske blir förvånad och det kanske rent av blir lite virkat i dag, men bara kanske.

*****
Musiken gjorde att lite av virklusten kom tillbaka, men det var inte mycket då när väl lusten infann sig så var kroppen alldeles för trött för att orka att engagera sig i något som hjärnan behövde användas till. Dock blev det lite virkat ändå, men inte så mycket som jag önskat.

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar