torsdag 5 januari 2012

VirknålensHemlighet #083

Gjorde en tripp till Valbo och därmed även IKEA. Fick med mig lite av varje hem, men hade velat få med mig mer.

Köpte fyra svarta SAMLA backar m lock o locklås för tot. 104 kr styck, däri har jag nu stuvat ner allt mitt garn (i tre backar) och stoppning (i en överfull back) dessa ska nu ställas in i det blivande förrådet som ska göras om från klädkammare till förråd i helgen (har jag tänkt).

De pågående projekten jag har ska nu ligga i min STORA verktygslåda som jag köpte för endast 150kr på DollarStore för ett år sedan, i och med det kommer virkningen ta lite mindre plats i virkhörnan i fortsättningen.

Den aktuella slaktade kudden har jag i en mindre tunna/större hink med lock som jag köpt på ÖoB för jag vet inte hur mycket, dock är den ljusgrön så den passar inte riktigt till inredningen i vardagsrummet, kanske hittar en likadan i annan färg framöver så att jag kan byta upp mig lite (helst i svart så den matchar verktygslådan).

Bilder tänkte jag lägga upp när allt kommit i ordning...

*****

Utöver handarbetsrelaterade saker så följde det med en spjälsäng hem med tillhörande täcke och kudde. Det fick bli en vit Hensvik, Dock fanns inte den madrass jag ville ha i lager just nu, så det får vänta.

Köpte även ett madrasskydd för att spara på den kommande madrassen. Lät med flit bli att köpa ett spjälskydd då det finns ett hemma hos mor och far efter att jag var liten som kanske går att återanvända, alternativt klä om.

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar