söndag 20 november 2011

VirknålensHemlighet #076

Sitter just nu och planerar 2012 på amigurumi.ifokus. Det är mycket som ska planeras och iordningställas för att det bättre ska flyta på under året.

Jag har redan sökt om ytterligare en medarbetare på sajten, och jag har även valt ut denna, dock meddelar jag inte mitt val förrän i månadsskiftet november december, så de sökande får hålla sig på spänn lite till.

Ett nytt blad kommer att ersätta månadsbrevet, det blir under liknande upp lägg, men lite mer ihop buntat och avskalat - är ju onödigt med en massa papper och svammel om man inte behöver.

Jag håller just nu på att förbereda inför kommande månadstävlingar genom att skriva ner grundmönster till tre av fem tävlingar, de övriga två kommer att vara lite mer fria, dvs de kommer inte att innehålla något grundmönster att följas, utan kommer bara att ha en färg som måste vara med på något sätt, detta för att öka självförtroendet för några nybörjare, och även för att tillfredsställa de mer erfarna medlemmarnas lust att skapa i en tävling.

Därefter är det virk-a-longer som ska fixas och planeras. Kanske blir det så som december, att några medlemmar kan ställa upp med mönster någon månad, men vi får se vad jag lyckas åstadkomma själv först, med hjälp av mina medarbetare.

Sedan har vi ju det där inslaget som kallas för "gratismönster" i månadsbrevet, som även kommer att följas över till det nya bladet, men bara under fem månader, så det blir 5 nya mönster under år 2012.

Det är "lite" att förbereda och tillverka, men det är det värt.

Har du något du vill bidra med till sajten så är du mer än välkommen att PMa mig på sajten, eller mejla mig på; VirkHemligheter@gmail.com

*****
Mitt uppe i alltihop så har en ny idé växt fram och ivrig som jag är så kunde jag ju inte låta bli att ta fram garn och börja virka, trots att jag har en hel del som verkligen borde gå före...

Men vad gör man inte för lite inspirerande virkning...

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar