söndag 9 oktober 2011

VirknålensHemlighet #069

Min största last, måste jag erkänna, är allt samlande av virkrelaterade ting.

Det är alltifrån mönster, till garn, till virknålar, till berlocker, till säkerhetsögon, till knappar osv. Ja det tar aldrig slut.

Jag har så svårt att låta bli, och ibland kan det dra iväg pengamässigt, men jag försöker alltid motivera, för mig själv, på ett bra sätt varför jag just ska lägga så mycket pengar på just den varan, och det brukar nästan alltid gå hem, hos mig, på både gott och ont.

Största "onödiga" samlingen är just nu kanske berlocker, säkerhetsögon, knappar, band (typ fransar och siden), samt virkmönster.

Virkmönster har jag i mängder, både i elektronisk form, pappersform samt bok eller tidningsform, och jag kan inte sluta köpa på mig mer, eller leta fram fler, och trots att det påpekas här hemma så "blundar" jag för verkligheten - det är nästan som en slags drog för mig, jag bara måste ha om det är något som intresserar mig, och vart kan man få inspiration från om inte andras arbeten?!?

Ropade just hem, på Tradera, 2 mönstertidningar från Marks, den ena bara måsta jag ha, den andra ropade jag in för att jag såg något lite intressant, samt för att dra ner den totala kostnaden (två objekt av samma säljare) för objekten och frakten, man får ju inte vara dum?!?

Längtar nu tills dessa dimper ner i lådan här hemma, så att jag får dregla och fantisera lite...

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar