torsdag 16 juni 2011

VirknålensHemlighet #057

Sitter och virkar en sommarkväll som denna. Dock inte ute då det är lite kyligt och myggorna svärmar runt en så fort man sticker ut huvudet. Nej virkningen sker inomhus framför tvn till Criminal minds på kanal 5.

Just nu är det stjärtfjädrarna till min påfågel som det virkas på, och det tar sin lilla tid med fyra färger (3 färgbyten) och med blandade maskor. Dessutom så är det ett antal som behövs för att få till hela stjärtfjädern.

Kvar på påfågeln är nu bara just stjärtfjädern och vingarna (som även de består av ett antal "fjäder-delar" som virkas var för sig och monteras samman senare).

**********
Till viss besvikelse kan jag meddela att jag åter ändrat mig angående mönsterbokens innehåll. Men jag lovar att återkomma när allt är spikat och klart.

Planen är dock att virka klart alla figurer och fotografera dessa innan sommaren är över - en liten tröst kanske...

**********
Färdiga mönster är dock följande;
  • Alien
  • Ankan
  • Biet
  • Djävulssköldisen
  • Giraffen
  • Grodan
  • Igelkotten
  • Lammet
  • Pandan
  • Rummelbjörnen
  • Sköldis
  • Tackan
Under uppvirkning;
  • Baggen
  • Påfågeln
  • Räven
Detta är totalt 15 mönster. På sätt och vis känner jag mig nöjd med 15 mönster i min första bok, men samtidigt så känns det lite lite. Får fundera på det hela medan jag färdigställer alla dessa mönster, så får vi se vad det blir.

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar