tisdag 10 maj 2011

VirknålensHemlighet #053

Sitter just nu och virkar svansen på min olivgröna kisse, vilken är nummer 4 i ordningen av mina hjärtekatter. (Nummer 3 (ljuslila) är inte klar än).

Tyvärr går det inte lika fort att virka dessa katter som jag hade tänkt mig från början. Det går så segt. Vet inte om det är för att jag har mycket annat att göra också (skola t.ex.) som gör att jag inte tar mig för att virka när jag bara sitter (hjärnan tar mellan varven oannonserade semestrar), eller om det beror på värmen.

Hur som helst. Grundtanken är att jag ska bidra med minst 6 missar, och det vill jag helst "slå". Så jag ska nu skriva klart skolarbetet i dag (är det tänkt) sedan ska jag bara virka och virka och virka, samt läsa lite resten av veckan...

Kan förresten dela med mig av det mönster jag använder till mina hjärtan, om det är någon som har problem med det mönster som finns på hjärtekattens hemsida.


Hjärtemönster


Gör en magisk ring, virka 2lm, 3dst, 4st, 1dst, 4st, 3dst, 2lm, 1sm.

sm - smygmaska

lm - luftmaska

st - stolpe (ett omslag på nålen)

dst - dubbelstolpe (två omslag på nålen)


Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar