tisdag 1 mars 2011

VirknålensHemlighet #042

Ja jag har många bollar i luften, inte nog med att jag studerar på heltid, så hoppar jag in och jobbar mellan varven, jag virkar upp mönster för att kunna ge ut en mönstebok, samtidigt som jag har ett hem att sköta, katter och sambo att utfodra, driver siten amigurumi.ifokus.se och ser till att den är uppdaterad och underhållande, så har jag nu även startat ett "restgarnsprojekt", detta i form av jordgubbar.


Vill dels ha något litet, som går extremt fort att göra, och som kan få mig att slappna av på kvällarna (och dagarna), framför tv:n, efter alla studier och annat göra under dagarna.

De är otroligt lätta att virka och består enbart av två garner och ytterst lite stoppning. Det tar bara 10 varv + minskningsvarv (som inte har något slut förrän nästan alla maskor är virkade), samt några lm och sm för att virka en fin stjälk.

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar