tisdag 8 februari 2011

VirknålensHemlighet #034

Nu har jag snart virkat klar min tvättbjörn (kroppen iaf) och inser nu att den kommer att hamna i en kategori för sig, dvs MELLAN, så en uppdaterad version av bokens innehåll kommer här;

SMÅ
Sköldis (klar)
Djävulssköldis (ska få en genomgång å eventuellt en modifiering)
Pandan (klar)
Sälen (under uppvirkning)
Liggande katten (klar, men osäker på om får vara med)
Musen (nästan klar, bara armar som fattas)
Grodprinsen (påbörjad)

MELLAN
Räven (uppriven - kommer baseras på samma som de två andra "mellan")
Tvättbjörn (pågående projekt)
Bävern (kommande projekt - baserad på samma som de två andra "mellan")

STORA
Ankan (klar)
Alien (under uppvirkning)
Giraffen (mönstret har ändrats och jag är nu nöjd)
Grodan (ska ändras lite innan mönstret är ok)
Pingvin (under uppvirkning)
Påfågel (under uppvirkning - fjädrar kvar)


Ojsan, som någon kanske märkte så följde räven med tvättbjörnen, och bävern tillkom, det för att jag tänker basera dessa tre efter samma grundmönster, dvs kropp, armar och ben, svansarna på räven och tvättbjörnen kommer att likna varandra, medan övrigt kommer att vara lite annorlunda.

Förövrigt så är basen på giraffen och alien densamma, samt att påfågeln och ankan liknar varandra. Därför väljer jag att ha dem i samma bok, och även att ha några fler än 15 mönster i boken, som kompensation för det *lol*.

**********
Tror nu, när jag kommit upp till huvudet, att tvättbjörnen blir en lemur, men det går väl lika bra det... hihi...

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar