måndag 21 februari 2011

Sy festivalen, Älvsjö 2011

Jag och min mamma var på syfestivalen i Älvsjö i lördags (19/2) och det var en upplevelse det vill jag lova. Det fanns så mycket att se, och så mycket att ta och känna på, att insupa att man nästan inte visste vart man skulle ha ögonen.

Det fanns ett antal workshopar, men de var så fulla att det bara blev en för mig, en smyckestillverkning.

Hade gärna gått på kvastskaftsvirkning, men det var ingen idé att försöka få en plats ens. (Får lära mig på egen hand istället, brukar gå lika bra det).

Förutom saker att pröva på fanns det även mycket att köpa, och en del saker fick faktiskt följa med hem.


Det blev...
...en bok "Virkskolan" av Jan Eaton,
...25 par säkerhetsögon,
...brodergarn för brodyr av nosar mm,
...2 härvor merc. 8/4 i svart o beige,
...2 nystan "Funny", effektgarn.

Det som inte fick vara med på bilden är de smycken jag gjorde i workshopen, för eftersom det är lite mer personligt så håller jag det för mig själv.

**********
Tog med mig mönstret och garn för att virka påfågelfjädrar på vägen mellan S-hamn och Älvsjö, men det blev inte ens en maska virkad. Var rätt trångt att sitta två i bredd i bussen och så frös jag så mycket på väg ner på morgonen, det var 33 minus när jag vaknade på lördagsmorgon så ni kan ju tänka er...

Häls. Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar