lördag 27 november 2010

Flasktomte

Har flera gånger sett ett mönsterTradera på en sk "Flasktomte", men inte riktigt gillat utseendet på denna, så därför har jag aldrig gjort mig besväret att buda på något sådant.

Men nu när julen närmar sig, så har jag ändå bestämt mig för att virka "Flasktomtar".

Var på eftermiddagen i förrgår, ner till Svärres och lånade en liten glasflaska (sådana som man köper läsk i backar) för nu ska det virkas.

Har en egen liten idé om hur den kommer att se ut när den är klar, och det är väl som allt jag gör, det ska vara gjort av mig, med mina ändringar, eller mina mönster för att jag ska kunna vara helt nöjd med det jag gör.


Nedan kan ni se originalbilden, som på sätt och vis inspirerat mig att virka "Flasktomtar".


Har nu virkat klart min version av flasktomte och jag är mer än nöjd med resultatet.

Bild på min version kan ni se här nedan.

Garn
Conny 8/4 [301 Vit; 318 Röd; 328 Svart; 353 Lin]

Virknål
2.50 DISC 12 (Made in England)


Häls. Erika

2 kommentarer:

  1. Den var ju jättefin!! Och så tunt garn, det måste kräva tålamod. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jättefräck flasktomte! =)
    Så jämn och fin också!

    SvaraRadera